טכנולוגיה מתקדמת נכנסת למערך האמבולנסים של מד"א – ככה מצילים היום חיים

כשנה לאחר שהתפרץ בארץ נגיף הקורונה, בתי החולים עמוסים וצוותי מד"א ממשיכים להתמודד עם החולים בשטח. חולים רבים נאלצים להמתין באמבולנסים בכניסה לחדר המיון ובמקרה הגרוע, בתי החולים דורשים ממד"א להפנות את המטופלים לבתי חולים מרוחקים, ללא אמצעי לניטור קבוע היכול להעיד על חומרת מצבם. צוותי מד"א נקלעו למציאות קשה בה מצב המטופלים מתדרדר לנגד ענייהם וקצרה ידם מלהושיע.

על מנת למנוע תמונות קשות של מוות מיותר בהמתנה מפעיל מד"א תכנית לשדרוג מערך האמבולנסים ויחידת האופנועים ומוסיף כ 2000 מוניטורים אשר ינטרו את החולה באופן רציף.

ידידי מד"א בישראל שמעו את זעקת הצוותים והתגייסו לסייע. הם יוצאים במבצע חירום ארצי לגיוס תרומות לרכישת 2000 מוניטורים מתקדמים שיעזרו לצוותים בשטח לטפל בחולים בשהייה ממושכת מחוץ לבית החולים, בשטח ובבית. ואף לתעדף קבלת חולים בבית החולים לפי חומרת מצבם, ולהציל יותר חיים.

על אף היותו ארגון ההצלה הלאומי, מגן דוד אדום אינו מתוקצב על ידי המדינה ועל מנת לרכוש את המוניטורים יוצאים ידידי מד"א בקמפיין גיוס המונים מיוחד ומבקשים מהציבור לתרום ולקחת חלק למען כולם.

תכנית השדרוג של במד"א כוללת הוספת מוניטורים לכל האמבולנסים, האופנועים ולכונני מד"א, המנטרים את המטופלים באופן רציף ומציגים לצוותים סימנים חיוניים כמו לחץ דם, סטורציה, דופק, חום, אק"ג ומעקב אחר קצב הלב, כך שניתן להעניק את הטיפול המדויק והטוב ביותר לכל מטופל, על פי מצבו.

המוניטורים המתקדמים הינם חלק מהמערכת הטכנולוגית המתקדמת של מד"א, הכוללת פיקוח רפואי מצולם והזרמת נתוני המטופל למוקד הרפואי של מד"א בזמן אמת, דבר המשפר משמעותית את איכות הטיפול הניתן לחולה. המוניטורים מאפשרים פיקוח רציף אחר מצב המטופל בכל רגע של המתנה ממושכת מחוץ לבית החולים, בבית המטופל טרם ההגעה לבית החולים או באירועי חירום רפואיים בשטח.

תעדוף וטיפול מיידי על פי חומרת המצב, בעזרת המוניטור המתקדם

המוניטורים מקושרים ישירות למוקד הרפואי של מד"א המאויש 24 שעות ביממה ברופאים ובפראמדיקים בכירים, הבוחנים בזמן אמת את כל המדדים של המטופלים הנמצאים באמבולנסים, בביתם בעת קבלת הטיפול הרפואי ע"י צוות מד"א או בשטח, ובהתאם לנתונים המתקבלים מתעדפים את הטיפול לפי מידת הדחיפות, ודואגים למתן הטיפול הטוב ביותר עבור כל המטופלים בזמן ההמתנה מחוץ לבית החולים.

"עד כה ניטור חולים מתקיים רק בניידות טיפול נמרץ מסיבות של מגבלות תקציביות. המציאות הקשה מחייבת את כולנו לקחת חלק ולפעול באופן מיידי לטובת שדרוג מערך רפואת החירום באמצעות הוספת המוניטורים לכל אמבולנס ולכל כונן, ולהבטיח לכל אחד מאתנו רפואה טרום אשפוזית מתקדמת ומצילת חיים." כך אומרת אורלי אריאל, מנכ"לית ידידי מד"א בישראל, "אין ספק שמדובר בשדרוג טכנולוגי פורץ דרך שמבטיח טיפול מדויק ומתאים שיכול להציל את החיים של כל אחד מאתנו, החל מהרגעים הראשונים של הטיפול וגם במקרים בהם אין מיטות פנויות בחדר המיון".

במד"א קוראים לציבור לעזור בציוד האמבולנסים במוניטורים מצילי חיים

ידידי מד"א בישראל קוראים לציבור הרחב לקחת חלק ולהיות שותפים בשדרוג ושיפור איכות הטיפול לכל תושבי ישראל. יעד הפרויקט לרכישת 2,000 מוניטורים הוא בעלות כוללת של 10 מיליון ₪.

האתגר גדול אך אפשרי בעזרת כל אחד מאתנו. עלות מוניטור הינה 4500 ₪ והוא שעושה את ההבדל בין חיים ומוות. כולנו יכולים לעזור למטרה החשובה – כל סכום שתחליטו לתרום עשוי לסייע להציל את חייו של המטופל הבא, שיכול להיות כל אחד מאתנו.

פורסם באתר כלכליסט 22/02/2021

יצירת קשר

דילוג לתוכן