החשכ"ל ביטל זכייה של מוטורולה סולושנס במכרז – ובחר בחברה אחרת

לטענת החשב הכללי, מוטורולה סולושנס לא עמדה בתנאי המכרז בן מיליוני השקלים להפעלת שירות POC ולאספקת מכשירי PTT לעובדי המדינה ● לכן הוא העביר את הזכייה ל-YTCOM ● מוטורולה סולושנס: "לא מוסרים פרטים על המכרז, מאחלים בהצלחה לזוכה".

החשב הכללי במשרד האוצר הודיע לחברת YTCOM (לשעבר יהודה טל תקשורת), שבבעלות איש העסקים ניר שאול, על זכייתה במכרז להפעלת שירות POC (ר"ת Push to talk over cellular). מדובר במכרז לאספקת מכשירי PTT לעובדי המדינה.

ההודעה על ההחלטה נמסרה ביום ה' האחרון, לאחר שהחשב הכללי החליט, בצעד די חריג, לבטל את זכייתה של מוטורולה סולושנס, שהוכרזה כבר בשנה שעברה. במכרז המקורי התמודדה גם פרטנר, שוויתרה על הזכייה, ולכן זו הועברה ל-YTCOM.

זכייתה של מוטורולה סולושנס בוטלה לאחר שהחשב הכללי קבע שהיא לא עמדה בתנאי המכרז. במסגרת המכרז, היא הייתה הייתה אמורה לספק גם מכשירים פיזיים, שיתחברו למערכות הטלפונים – ולפי החשב לא עשתה כן. מהחברה נמסר בתגובה כי "איננו מתכוונים למסור פרטים על המכרז. אנחנו מאחלים הצלחה לחברה הזוכה".

מהו המכרז?

מדובר במכרז לאספקת מכשירי POC לכל משרדי הממשלה ולגופים ציבוריים נוספים כגון הכנסת, לשכת נשיא המדינה וארגונים ממשלתיים. מדובר בשירות שיחה בלחיצה, שלמעשה הופך את מכשיר הסלולר למכשיר קשר.

במסגרת המכרז, YTCOM תספק למשרדי הממשלה ויחידות הסמך את מערכת התקשורת Easy Talk, שמהווה רשת קשר ארצית חכמה, המבוססת על תשתית רשת סלולרית ו/או דיגיטלית. הפתרון כולל מגוון שירותים חכמים, בהם קשר מהיר (PTT) על גבי מכשירי סלולר חכמים או מוקשחים המוגנים מפני התפוצצות, שידור מצוקה חכם למערכת Dispatch (מערכת הפועלת כעמדת שליטה ראשית לכל מכשירי הקשר של הארגון), אפליקציות מיקום, העברת הודעות וקבצים למנוי או קבוצה, כיסוי ארצי ועולמי, יכולת חיבור והתממשקות בין מערכות קשר אנלוגיות, דיגיטליות (DMR) וסלולריות (POC), ושמירה ואיסוף נתונים ממכשירי הקצה.

מנהלי YTCOM זומנו למשרדי מינהל הרכש בחשב הכללי במשרד האוצר כדי לקבל באופן רשמי את כתב הזכייה.

פורסם באתר אנשים ומחשבים 11/04/2021

יצירת קשר

דילוג לתוכן